Monday 26 September 2016

Watchdog says green group leaflet on fracking was misleading

Watchdog says green group leaflet on fracking was misleading

A green campaign group has reportedly made a series of unsubstantiated claims about the impact of fracking.

The Times claims the Advertising Standards Authority (ASA) has issued a draft ruling that Friends of the Earth failed to back up potentially misleading claims that fracking could cause cancer, contaminate water supplies, increase asthma rates and send house prices plummeting.

The claims were said to have been made in a magazine insert which promoted an anti-fracking campaign.

Tony Bosworth, Friends of the Earth Campaigner, said: "The ASA really should look into how this under-handed leak has happened. What The Times reported on was a draft document, who knows where they got it from and it is not the final decision of the ASA.

"Just last week a previous ASA decision to ban a Greenpeace advert was overturned due to expert opinion. We hope the ASA considers fully expert opinions, including the many peer reviewed studies that we have provided, before they come to their decision."

ELN has contacted the ASA for a comment.

Written by

Bruna Pinhoni

Trending Articles